1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Premiery >
  4. Znamy szczegóły hybrydowego Volvo XC90

Znamy szczegóły hybrydowego Volvo XC90

Gama Volvo XC90 zostanie poszerzona o wersję hybrydową T8. Dziś poznaliśmy szczegóły dotyczące tego modelu, który dostarczać będzie sumaryczną moc 400 KM. Samochód pojawi się w wersji 7-osobowej.

Znamy szczegóły hybrydowego Volvo XC90
Szwedzki SUV został osadzony na nowej, modułowej platformie SPA( Scalable Product Architecture). Centralną jednostką jest dwulitrowy, benzynowy i turbodoładowany motor czterocylindrowy Drive-E. Jednostka zapewnia 318 KM(400 Nm). Napęd trafia na koła przednie, zaś oś tylna jest zasilana przez elektryczny motor o mocy 80 KM(240 Nm). Sumaryczna moc układu to 400 KM i 640 Nm. Całość została zestawiona z 8-biegową skrzynią automatyczną. Pierwszą setkę Volvo XC90 ma osiągać w czasie 5.9 sekundy emitując przy tym tylko 59 g/km CO2.

Pomiędzy silnikiem, a skrzynią zamontowano prądnicę, która pełni funkcję rozruchową. Ta pozwala na płynne przejście pomiędzy jazdą w trybie elektrycznym, a spalinowym. Może dostarczyć dodatkowego kopa w postaci nawet 150 dodatkowych Nm. Energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorach umieszczonych pod podłogą wzdłuż osi auta. Dzięki temu producent zaoszczędził na ilości miejsca oraz gwarantuje niski środek ciężkości XC90.



Kierowca za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej lub ekranie dotykowym może zmieniać tryby jazdy. Tych Volvo dostarcza aż 5. Hybrydowy łączy prace dwóch silników. Pure Electrc, elektryczny pozwala na podróżowanie z wykorzystaniem tylko energii zgromadzonej w akumulatorach (dystans maksymalny 40 KM). Power to gwarancja pełnej mocy układu, zaś AWD korzysta z napędu na 4 koła, a Save to oszczędność energii w akumulatorach.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo napęd hybrydowy hybryda Volvo XC 90

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris Cross. Hybrydowy SUV 4x4

Toyota Yaris Cross. Hybrydowy SUV 4x4

Premiery 2020-04-23

Test systemów bezpieczeństwa: Mercedes Klasy...

auto motor i sport 2015-01-21

Samodzielne hamowanie czy też powrót na właściwy pas ruchu – takie manewry samochody wykonują dziś bez udziału kierowcy. W teście „auto motor i sport” badamy na ile niezawodne są systemy bezpieczeństwa w BMW 7, Hondzie Accord, Mercedesie E i Volvo XC60.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Auta z Niemiec w bezpłatnej usłudze Historia Pojazdu
Auta z Niemiec w bezpłatnej usłudze Historia Pojazdu

Bezpłatna usługa Historia Pojazdu pozwala teraz sprawdzić historię samochodów sprowadzanych z Niemiec. To długo wyczekiwana zmiana.

Podkast VW Podkast VW