Sercem Agery jest układ napędowy nazwany przez Szwedów Koenigsegg Direct Drive. Składa się on z benzynowego, ośmiocylindrowego silnika o pojemności równo 5 litrów. Choć gwarantuje on abstrakcyjne 1100KM mocy maksymalnej to najważniejszym elementem KDD jest zestaw trzech motorów elektrycznych. Dwa są umieszczone przy każdym z tylnych kół, a ostatni pracuje przy wale korbowym. Razem dodają ponad 515kW i nie mają obecnie konkurencji wśród drogowych samochodów.
W 2,8 sekundy przyspiesza Koenigsegg Regera do 100km/h. Owszem, to świetny wynik, ale Bugatti Veyron bił go 10 lat temu. Wspomnijmy jednak o elastyczności hybrydowego napędu Agery, która pozwala od 150 do 250km/h katapultować się w jedynie 3,2 sekundy. Ten wynik już robi duże wrażenie. Ale najlepsze na koniec - Szwedzi podają czas niezbędny do rozpędzenia Agery do 400km/h i jest to... 20 sekund.
Tak szalonych osiągów doświadczać będzie jedynie 80 osób z całego świata - tylko tyle sztuk Agery wyprodukuje skandynawska manufaktura . To może i lepiej, bo czy wyobrażacie sobie auto o mocy ponad 1500KM, ważące 1628kg i z napędem jedynie na tylną oś na co drugiej ulicy Waszego miasta?
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!