1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Samochody luksusowe >
  4. Koenigsegg Regera - hybrydowy demon z Genewy

Koenigsegg Regera - hybrydowy demon z Genewy

Szwedzki Koenigsegg od dłuższego czasu szykował nas na hybrydowe superauto o osiągach nie z tej planety. Oto Agera - samochód bez skrzyni biegów, który 400km/h osiąga zanim wymówicie jego nazwę.

Koenigsegg Regera - hybrydowy demon z Genewy
Regera - skąd ta nazwa? Po szwedzku to słowo oznacza "rządzić" i "panować". Całkiem adekwatne imię, gdy mówimy o aucie z najmocniejszym zespołem silników elektrycznych wśród obecnie produkowanych samochodów.

Sercem Agery jest układ napędowy nazwany przez Szwedów Koenigsegg Direct Drive. Składa się on z benzynowego, ośmiocylindrowego silnika o pojemności równo 5 litrów. Choć gwarantuje on abstrakcyjne 1100KM mocy maksymalnej to najważniejszym elementem KDD jest zestaw trzech motorów elektrycznych. Dwa są umieszczone przy każdym z tylnych kół, a ostatni pracuje przy wale korbowym. Razem dodają ponad 515kW i nie mają obecnie konkurencji wśród drogowych samochodów.
Zestaw baterii gwarantuje 9,27kWh energii i pracuje pod napięciem 620 woltów. Pakiet akumulatorów waży 115 kilogramów i współpracuje z silnikiem benzynowym w taki sposób, że skrzynia biegów w Agerze w ogóle nie jest potrzebna. Ale skończmy już tę lekcję fizyki i przejdźmy do konkretów.

W 2,8 sekundy przyspiesza Koenigsegg Regera do 100km/h. Owszem, to świetny wynik, ale Bugatti Veyron bił go 10 lat temu. Wspomnijmy jednak o elastyczności hybrydowego napędu Agery, która pozwala od 150 do 250km/h katapultować się w jedynie 3,2 sekundy. Ten wynik już robi duże wrażenie. Ale najlepsze na koniec - Szwedzi podają czas niezbędny do rozpędzenia Agery do 400km/h i jest to... 20 sekund.

Tak szalonych osiągów doświadczać będzie jedynie 80 osób z całego świata - tylko tyle sztuk Agery wyprodukuje skandynawska manufaktura . To może i lepiej, bo czy wyobrażacie sobie auto o mocy ponad 1500KM, ważące 1628kg i z napędem jedynie na tylną oś na co drugiej ulicy Waszego miasta?



Podobne wiadomości:

10 faktów dotyczących samochodów elektrycznych

10 faktów dotyczących samochodów...

Technika 2020-12-23

Koenigsegg pracuje nad silnikiem bez wałka...

auto motor i sport 2015-03-13

Szwedzka marka Koenigsegg pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem. Silniki w nowych autach tej marki być może już niedługo nie będą posiadały wałka rozrządu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mazda MX-5 Cup Poland - nowy puchar w polskich wyścigach
Mazda MX-5 Cup Poland - nowy puchar w polskich wyścigach
U progu sezonu 2021 mamy dla polskich kibiców wyścigów wspaniałą wiadomość! Uruchomiony zostanie nowy puchar, w którym będą ścigać się legendarne roadstery – Mazda MX-5.