mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Bosch i DaimlerChrysler

Bosch i DaimlerChrysler

We wszystkich silnikach benzynowych nowego modelu Smart Forfour są stosowane wyłącznie świece zapłonowe Bosch. Świece zapłonowe tej firmy można znaleźć w dwóch trzecich silników produkowanych przez koncern DaimlerChrysler.

Bosch i DaimlerChrysler

Również w nowych silnikach V6 i V8 produkcji Mercedes-Benz, montowanych w Mercedesach wszystkich klas od C do S, można znaleźć świece zapłonowe Boscha. Ponieważ ze względów konstrukcyjnych nowe silniki V6 dysponują ograniczoną ilością wolnego miejsca w głowicach cylindrów, po raz pierwszy zdecydowano się wykorzystać świece, których gwint ma średnicę zaledwie 12 mm przy długości wynoszącej 26,5 mm. Zgrzewana laserowo powłoka platynowa na elektrodzie masowej i elektrodzie środkowej zapewnia świecom długą żywotność, dochodzącą do 100 000 km.

Poza silnikami V6 i V8 również inne modele silników z układem zapłonowym posiadającym dwie świece zapłonowe na każdy cylinder są fabrycznie wyposażane w świece Bosch. Świece tej firmy można znaleźć w dwóch trzecich silników produkowanych przez koncern DaimlerChrysler.

Oprócz Mercedesa i Smarta, świece zapłonowe Boscha są montowane fabrycznie w silnikach oraz autach takich producentów, jak: Audi, BMW, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, GM USA, Lancia, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, SsangYong, Toyota, Volvo i VW.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.