|
||
Elektryczne turbo przyszłością?
2014-07-08
źródło:
worldcarfans.com
mojeauto.pl
Producenci silników szukają coraz efektywniejszych sposobów na zwiększanie wydajności jednostek, a do tego zmniejszenie spalania. Szef AMG przedstawił wizję elektrycznych turbosprężarek. ![]() Producenci silników szukają coraz efektywniejszych sposobów na zwiększanie wydajności jednostek, a do tego zmniejszenie spalania. Szef AMG przedstawił wizję elektrycznych turbosprężarek.W ostatnim czasie wielu producentów samochodów zainteresowało się tematem, tak więc AMG stwierdziło, że to najwyższa pora by zainteresować się na poważnie tematem.
Audi testuje elektryczną turbosprężarkę w swoim koncepcie RS5 TDI, który jest wyposażony w trzylitrowe V6 z podwójnym doładowaniem. To pozwoliło wydobyć z jednostki 385 KM oraz gigantyczny moment obrotowy o wartości 750 Nm. Prawdopodobnie producent z Ingolstadt wprowadzi rozwiązanie do modeli produkcyjnych w przeciągu dwóch trzech lat. Na początek pojawi się w nowej generacji Q7. AMG na razie rozważa taką opcję. Firma nie podała jeszcze konkretnych dat.
Tematy w artykule:
turbo
Podobne wiadomości:Nowe turbo od HondyTechnika 2013-11-21 Wystawa w Tokio nie jest tylko miejscem premier najnowszych modeli samochodów. Przy okazji największych targów motoryzacyjnych w Kraju Kwitnącej Wiśni Honda zaprezentowała nową rodzinę turbodoładowanych jednostek benzynowych VTEC Turbo. TechArt Power Kit do Porsche 911 Turboauto motor i sport 0000-00-00
Jeżeli ktoś ma Porsche 911 Turbo o mocy 520 KM i czuje niedosyt, może być spokojny. Firma TechArt proponuje Power Kit, który podnosi moc silnika. Komentuj:
~aha
2014-07-08
Proszę, opanujcie się. To że Audi BŁĘDNIE nazwało swój pomysł nie oznacza, że należy ten BŁĄD powielać! nTurbosprężarka - po angielsku turbocharger to połączenie dwóch turbin, napędowej (ciepłej) i sprężającej (zimnej). Taka turbosprężarka może mieć elektryczne wspomaganie (jak w F1) lub nie. Generalnie napędzają ją gazy, w tym przypadku wydechowe.nKompresor - po angielsku supercharger to urządzenie sprężające napędzane mechanicznie. I nie jest istotne czy składa się ono po stronie "zimnej" czyli sprężającej ze sprężarki tłokowej, wirnikowej czy turbiny! Po stronie "ciepłej" czyli napędowej jest zawsze źródło napędu mechanicznego, niezależnie od tego czy jest to pasek klinowy (tradycyjnie) czy silnik elektryczny (jak w nowince z Audi). Nawet jeśli to elektrycznie napędzane rozwiązanie jest tylko po to żeby napędzić właściwą turbosprężarkę jak ma to miejsce w Audi!nn--nnTakich uproszczeń jest w motoryzacji wiele, jak błędne nazywanie skrzyń DSG/DKG skrzyniami automatycznymi zamiast zautomatyzowanymi itp. Jednak w przypadku sprężarek różnica jest nader istotna żeby to mylić! Podchodźmy profesjonalnie do tego co piszemy i mówimy! Bardziej można to porównać do mylenia terminów jak lag i turbodziura które są zupełnie dwoma różnymi rzeczami. |
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +