mojeauto.pl > motogazeta > Gaźnik

Gaźnik

Po raz pierwszy tego typu urządzenie zostało skonstruowane w 1844 przez Włocha, Lugi de Christophoris. Gaźnik występuje także pod nazwą karburator. Służy on do wytwarzania oraz dozowania mieszanki paliwowej, która używana jest w silnikach spalinowych z zapłonem iskrowym.

Gaźnik

W skład budowy gaźnika wchodzi komora pływakowa, w której gromadzi się paliwo dostarczane dzięki pompce paliwowej. Poziom paliwa regulowany jest w pompce dzięki specjalnemu pływakowy wypełnionemu powietrzem, który współpracuje z zaworem iglicowym. Po pobycie w komorze pływakowej paliwo dostarczane jest przy pomocy dyszy paliwowej do rozpylacza, którego ujście umiejscowione zostało w gardzieli przewodu, który dostarcza powietrze.

Podczas przechodzenia przez gardziel powstaje podciśnienie, które wywołuje wypływanie paliwa z rozpylacza, gdzie następnie tworzy się mieszanka złożona z paliwa oraz powietrza. Ta następnie zasysana jest przez silnik w ilości dostosowanej przez przepustnicę. Gaźnik bardzo często wspomagany był różnego rodzaju urządzeniami usprawniającymi jego pracę, a także wzbogacającymi mieszankę przy obciążeniu silnika.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nissan Navara po face liftingu
Nissan Navara po face liftingu
Nissan zaprezentował odświeżonego pick-upa Navara. Mocniejszego, bardziej oszczędnego i wyposażonego w szereg nowoczesnych rozwiązań.