W czym i-ACC jest lepszy od zwykłego tempomatu adaptacyjnego? To uzupełnienie systemów ACC. Te działają tak, że utrzymują prędkość wybraną przez kierowcę i są wstanie ją obniżać tak, by zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. Gdy auto nagle zajedzie nam drogę, to te systemy zazwyczaj nie są w stanie zareagować.
System i-ACC potrafi "zauważyć" niebezpieczeństwo zajechania drogi nawet do 5 sekund przed wykonaniem manewru. Najpierw i-ACC ogranicza hamowanie, co ma poinformować kierowcę o ryzku oraz zapala odpowiednią ikonę na wyświetlaczu. Dalej system hamuje, tak by zwiększyć odległość od pojazdu. System "i-ACC przenosi systemy regulacji prędkości na zupełnie nowy poziom, oferując coś, co nazwaliśmy przewidywalnością bezpieczeństwa" - skomentował Dr Kleingehagenbrock odpowiedzialny za prace nad i-ACC w Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH.
Tempomat i-ACC podobno potrafi rozróżniać ruch lewostronny od prawostronnego oraz automatycznie wytypować auta znajdujące się na sąsiednim pasie, te które zagrażają nam najbardziej. Nowy system pojawi się jako opcja w europejskiej wersji modelu CR-V przygotowanego na ten rok. Już nie możemy się doczekać, kiedy przetestujemy ten system.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +