mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Infiniti przedstawia nowy silnik V6

Infiniti przedstawia nowy silnik V6

Japońska marka Infiniti przedstawia nową jednostkę napędową. Ma to być "najlżejszy, najmocniejszy, najczystszy i najbardziej efektywny silnik V6, jaki kiedykolwiek znalazł się w ofercie Infiniti". Czy to równocześnie zapowiedź nowego, ostrego modelu?

Infiniti przedstawia nowy silnik V6
Nowa jednostka 3,0 V6 twin-turbo to silnik z nowej rodziny o nazwie VR, która będzie zasilała modele spod szyldu Infiniti. W autach tej marki montowano motory V6 z odchodzącej serii VQ. Te zadebiutowały w samochodach z Japonii w 1994 roku.

Infiniti podkreśla, że nowa 3-litrowa jednostka V6 została tak zaprojektowana, by dostosować odpowiednio moc i moment do silnika tej wielkości oraz połączyć to z dobrym zużyciem paliwa. Motor V6 TT występuje w dwóch wariantach moc. Słabszy generuje 304 KM przy 6400 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm (1600-5200 obr./min.). Wariant mocniejszy to 405 KM (6400 obr./min.) i 475 Nm oferowany w zakresie 1600-5200 obr./min.

Rożnica w konstrukcji obu silników to przede wszystkim jedna pompa wody zamontowana w 300-konnym wariancie i dwie zastosowane w mocniejszej wersji. Dzięki temu przy pracy pod większym obciążeniem udało się zoptymalizować bilans termiczny. Dodatkowo 405-konny motor ma optyczny czujnik prędkości turbosprężarki. To daje wzrost mocy o 30% przez uzyskanie większej prędkości obrotowej turbiny.

Układ, który steruje rozrządem został wyposażony w nowy elektryczny aktuator zwiększający szybkość reakcji przepustnicy. Wpływa to na osiągi ale i na zużycie paliwa, które jest lepsze w stosunku do poprzednika o 6,7%. Nowy jest również aktuator zaworu upustowego, który odpowiada za kontrolę gazów wydechowych przepływających od turbosprężarki.



Wyższa moc to również zastosowanie układu twin-turbo z dostosowaną geometrią łopatek. Czujnik prędkości obrotowej pozwala systemowi turbo pracować z prędkościami rzędu 220 000 obr./min., chwilowo nawet do 240 tys. Powietrze doładowujące ma również krótszą drogę, co ma wpływ na szybkość reakcji na gaz.

Silnik 3,0 V6 twin-turbo jest od poprzednika lżejszy - 220,6 kg. Sam motor waży 194,8 kg, o 14,1 kg mniej niż w poprzedniku, zaś układ turbodoładowania z całym system chłodzenia to masa 15,8 kg.  Mniejsza masa to zasługa nanoszonego natryskowo płaszcza ślizgowego ścian cylindrów. Ten płaszcz pozwala na swobodniejsze przemieszczanie się cylindrów i redukcję tarcia mechanicznego o 40%. Dało to obniżenie masy o 1,7 kg. Nowy silnik jest również mniejszy o 19 % pod względem objętości.

Zintegrowany kolektor wydechowy wbudowany w głowice cylindrów pozwolił zabudować katalizator spalin bliżej kanałów wydechowych, co skraca drogę spalin. Katalizator nagrzewa się również szybciej niż w poprzedniku oczyszczając spaliny praktycznie natychmiast. Przesunięcie katalizatora dało obniżenie  masy równe 5,3 kg.

Nowy silnik V6 twin-turbo będzie powstawał w Japonii, w fabryce w Iwaki. To jednostka, która trafi zapewne do wszystkich mocniejszych modeli Infiniti.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Infiniti
Tematy w artykule: Infiniti silnik V6

Podobne wiadomości:

Infiniti QX50 Concept - nadchodzi nowy SUV

Infiniti QX50 Concept - nadchodzi nowy SUV

Aktualności 2017-01-04

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Samochody luksusowe 2016-09-05

Komentuj:

~adamski 2016-01-15

Zagłębianie się w techniczne aspekty zostawmy fachowcom, dla mnie ważne jak Infiniti jeździ. Co się tam pod maską by nie działo daje taką przyjemność z jazdy i komfort że nawet nie chcę wnikać.

~w 2016-01-12

Co za belkot. Wklejone brednie z broszury lub strony internetowej. Czujnik zwieksza wydajnosc turbo? Rozrzad steruje przepustnica? Dostosowanie mocy i momentu do wielkosci silnika? Co to wszystko znaczy?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Superb. Nowy cennik modelu
Skoda Superb. Nowy cennik modelu
Skoda Superb po face liftingu wchodzi do sprzedaży. Polski importer podał cennik flagowej limuzyny.

DS 3 CROSSBACK DS 3 CROSSBACK