mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Michelin Uptis. Opona odporna na przebicia

Michelin Uptis. Opona odporna na przebicia

Michelin Uptis to opona, która ma zrewolucjonizować obecne pojęcie o ogumieniu. Odporna na przebicie "guma" pojawi się już za pięć lat.

Michelin Uptis. Opona odporna na przebicia
Firmy Michelin i General Motors stworzyły nową generację bezdętkowych opon pełniących funkcję koła do samochodów osobowych – Michelin Uptis. Obie firmy planują wprowadzić to rozwiązanie w wybranych modelach aut już w 2024 roku.

Opona Michelin Uptis jest de facto kołem i ogumieniem w jednym. Składa się ze sztywnej piasty, którą z bieżnikiem łączą elastyczne ramiona w formie żeber. W ten sposób Michelin Uptis zachowuje wszystkie właściwości standardowej opony, takie jak amortyzacja w czasie jazdy, utrzymywanie trakcji czy odpowiednie hamowanie.

Dzięki takiemu bezdętkowemu rozwiązaniu kierowcy nie muszą martwić się ewentualnym przebiciem ani utrzymywaniem prawidłowego ciśnienia w oponie.

Michelin i General Motors rozpoczęły już testy prototypu Michelin Uptis na modelu Chevrolet Bolt EV, a jeszcze w tym roku obie firmy planują start rzeczywistych testów nowego rozwiązania na flocie Chevroletów Bolt EV. Opona ma się pojawić jako wyposażenie wybranych modeli aut już w 2024 roku.

Ze względu na swoją bezdętkową konstrukcję Michelin Uptis ma szansę zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny. Całkowicie bowiem wyeliminuje ryzyko przebitych opon i przełoży się na bezpieczeństwo podróżowania. Korzyści z używania takiego koła odczują również przewoźnicy i firmy transportowe, które zminimalizują przestoje oraz koszty utrzymania i napraw.

Do powyższych dochodzą kwestie ekologiczne. Z jednej strony Michelin Uptis wyeliminuje jazdę na zbyt niskim ciśnieniu, co przekłada się przecież na wyższe zużycie paliwa oraz szybsze zużywanie się opon.
To ważne, bowiem badanie zrealizowane przez ośrodek badawczy TNS Polska na zlecenie firmy Michelin pokazuje, że aż 25 proc. wszystkich kierowców w ogóle nie kontroluje ciśnienia w oponach, zaś 15 proc. sprawdza je najwyżej raz w roku.

Z drugiej strony Michelin Uptis pozwoli zmniejszyć wykorzystanie surowców oraz liczbę odpadów związanych z produkcją nowego ogumienia, którym będziemy zastępować przebite, uszkodzone czy zbyt szybko zużyte opony. Dodatkowo ogumienie Michelin Uptis można będzie po prostu bieżnikować, a nie wyrzucać i zastępować nowym zestawem.

Skalę problemu ekologii pokazują szacunki Michelin, zgodnie z którymi co roku około 200 milionów opon na całym świecie jest przedwcześnie wyrzucanych w wyniku przebić, uszkodzeń lub niewłaściwego ciśnienia powietrza, które powoduje nierównomierne zużycie.

Michelin Uptis jest też istotnym krokiem na drodze do zrealizowania zaprezentowanej w 2017 r. koncepcji Michelin Vision w obszarze zrównoważonej mobilności. Michelin Vision to rozwiązanie oparte na czterech filarach innowacji: niewymagające pompowania, podłączone do aplikacji i urządzeń umożliwiających „komunikację” z kierowcą, drukowane w 3D i całkowicie ekologiczne dzięki wykorzystaniu w produkcji biodegradowalnych materiałów pochodzących z recyklingu.

Tematy w artykule: opony Michelin opony Michelin

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto motor i sport

Test opon zimowych 2015 w nowym numerze auto...

Aktualności 2015-10-24

Komentuj:

~kazik 2019-07-24

Witam.nOponki bardzo fajne ciekawe jak sie sprawdzą w realiach drogowych.nA propo opon to zapraszam na stronę https://regalynaopony.pl/ znajdziecie tam regały do przechowywania opon i felg.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe znaki na drogach. Odcinkowy pomiar prędkości
Nowe znaki na drogach. Odcinkowy pomiar prędkości
Znamy już datę wejścia w życie zmian, które wprowadzają nowe oznakowanie odcinkowego pomiaru prędkości na polskich drogach.

DS 3 CROSSBACK DS 3 CROSSBACK