1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Technika >
  4. Porsche buduje fotele kubełkowe w drukarce 3D

Porsche buduje fotele kubełkowe w drukarce 3D

Porsche wdraża pomysł drukowania foteli kubełkowych z użyciem drukarek 3D. Dzięki temu możliwe będzie łatwe dopasowanie kształtu fotela do sylwetki kierowcy.

Porsche buduje fotele kubełkowe w drukarce 3D

Porsche rewolucjonizuje koncepcję sportowych siedzeń. Firma prezentuje alternatywę dla konwencjonalnej tapicerki kubełkowego fotela – koncepcyjne studium „w pełni kubełkowego, dopasowanego do ciała fotela wyprodukowanego z użyciem druku 3D”.

Fotel z drukarki 3D - różne poziomy twardości

Jak to wygląda? Jego środkowa część, czyli poduszki siedziska i oparcia, jest częściowo wyprodukowana za pomocą drukarki 3D. W przyszłości klienci będą mogli wybierać spośród trzech poziomów twardości wyściółki fotela  - twarda, średnia, miękka.

Dzięki nowej technice Porsche, jako producent samochodów sportowych, akcentuje swoje bliskie powiązania ze sportem motorowym. Taki spersonalizowany sportowy fotel wpisuje się w koncepcję siedzenia dopasowanego do konkretnego kierowcy, spotykaną w świecie profesjonalnego motorsportu.

- Fotel stanowi interfejs między człowiekiem a samochodem, jest więc istotny dla precyzyjnego, sportowego prowadzenia. Dlatego spersonalizowane, dostosowane do kierowcy wyściółki foteli od dawna są standardem w samochodach wyścigowych – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. badań i rozwoju.

Dzięki w pełni kubełkowym, dopasowanym do ciała fotelom produkowanym w technice druku 3D ponownie dajemy nabywcom seryjnych aut możliwość doświadczenia rozwiązań przeniesionych ze świata sportów motorowych – dodaje Steiner.

Poza ergonomicznym dopasowaniem, podobnym do tego, które można spotkać w motorsporcie, fotel ten wyróżnia się również unikalnym designem, niższą masą, lepszym komfortem oraz pasywną wentylacją.

Konstrukcja fotela kubełkowego z drukarki 3D

W pełni kubełkowy, dopasowany do ciała fotel wyprodukowany przy pomocy druku 3D bazuje na lekkim, kubełkowym siedzeniu Porsche i ma konstrukcję warstwową: „baza” ze spienionego polipropylenu (EPP) jest tu połączona z oddychającą, komfortową powłoką składającą się z mieszanki materiałów na bazie poliuretanu; materiały te są wytwarzane przyrostowo – innymi słowy, na drukarce 3D.

Zewnętrzną okładzinę koncepcyjnego fotela wykonano z materiału Racetex, który z myślą o funkcji wentylacji ma specyficzny, perforowany wzór. „Okienka” po bokach odsłaniają kolorowe elementy o strukturze plastra miodu, produkowane w technice druku 3D, i nadają siedzeniu niepowtarzalny design.

Od maja 2020 r. w pełni kubełkowy, dopasowany do ciała fotel wyprodukowany przy pomocy druku 3D będzie dostępny w ofercie Porsche Tequipment jako fotel kierowcy dla modeli 911 i 718. Początkowo oferta zostanie ograniczona do 40 prototypowych siedzeń do użytku na torach wyścigowych w Europie, w połączeniu z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Wrażenia użytkowników posłużą w dalszym procesie rozwoju. Kolejnym krokiem będzie dopuszczona do ruchu ulicznego wersja fotela w trzech różnych wariantach twardości i kolorach, dostępna fabrycznie w gamie Porsche Exclusive Manufaktur od połowy 2021 r.

W dłuższej perspektywie, jeśli swoje zainteresowanie wyrazi wystarczająca liczba klientów, technika tapozwoli zaoferować również rozwiązania w pełni spersonalizowane. Oprócz poszerzonej palety kolorów zostaną zaprojektowane i będą oferowane fotele dostosowane do indywidualnej budowy ciała użytkownika.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Porsche
Tematy w artykule: Porsche fotele samochodowe auta sportowe

Podobne wiadomości:

Toyota GR Yaris debiutuje na polskim rynku

Toyota GR Yaris debiutuje na polskim rynku

Aktualności 2020-04-30

Porsche oferuje dwukolorowe skórzane wykończenie wnętrza

Porsche oferuje dwukolorowe skórzane...

Aktualności 2020-04-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nasser Al-Attiyah - książę motorsportu
Nasser Al-Attiyah - książę motorsportu
Trzy zwycięstwa w Rajdzie Dakar nie wzięły się z niczego. Nasser Al-Attiyah, który w 2019 roku wygrał legendarną imprezę za kierownicą Toyoty Hilux, to jeden z najwszechstronniejszy zawodników. A w wolnych chwilach odnosi sukcesy w olimpijskiej konkurencji skeet.

Podkast VW Podkast VW