mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Marka BMW to dla wielu naszych rodaków synonim luksusu. Nieważne jednak czy mowa jest o samochodzie kilku- czy kilkunastoletnim. Od momentu debiutu modelu E60 minęła prawie dekada, a jego ceny spadły do poziomu przyswajalnego dla Kowalskiego. Pytanie tylko czy pod każdym względem.

Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Klasa premium to dla wielu osób kupujących w naszym kraju auto używane to wyznacznik statusu. Niewiele osób bierze jednak pod uwagę fakt, że mimo spadku wartości rezydualnej samochodu kilku- czy kilkunastoletniego ceny serwisowania wcale nie muszą spaść w tym samym stopniu.

BMW Serii 5 oznaczone w bawarskiej nomenklaturze jako E60 przez następne lata będzie przeżywać okres wzmożonej aktywności na rynku wtórnym. Auto, które zostało zaprezentowane w 2003 roku, czyli prawie dekadę temu dostępne było w dwóch odmianach. Dla poszukiwaczy klasycznych linii limuzyny dostępna jest wersja czterodrzwiowa. Dla tych, którzy chcą poczuć luksus, a potrzebują przy tym przestrzeni sprawdzi się wersja Touring.

Mimo, że auto nie jest pierwszej świeżości, zastosowano w nim technologie, które nawet dziś robią wrażenie. Konstruktorzy w celu obniżenia masy nie szczędzili aluminiowych komponentów, a dane serwisowe przechowywane są nie tylko w komputerze pokładowym, ale także w kluczyku. Nie powinno być zatem problemów z zagubioną książką serwisową.

Samochody BMW zostały bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją. Każde podejrzane odstępstwo od tej reguły powinno od razu dyskwalifikować dany egzemplarz. Klasę premium widać nie tylko po stylistyce i detalach, ale przede wszystkim po dobrze wykonanym wnętrzu. Na rynku wtórnym prawie wszystkie egzemplarze są dostępne ze skórzaną tapicerką, której nie straszne są przebiegi rzędu 200 czy 300 tysięcy kilometrów pod warunkiem, że po drodze była regularnie czyszczona czy konserwowana. Jeśli chodzi o montaż elementów plastikowych to tutaj również nie będzie się do czego przyczepić. Użytkownicy modelu sprzed face-liftingu będą sporadycznie narzekać na problemy z systemem iDrive, który potrafi się zawieszać bez przyczyny. Poważne awarie elektroniki unieruchamiające samochód to przypadku incydentalne.

Jednak tego samego nie powiemy na temat układu zawieszenia. Jest ono drogie, praktycznie nie występują zamienniki i co do trwałości elementów podwozia można mieć zastrzeżenia. Drogie są również tarcze i klocki hamulcowe, szczególnie w wersjach z mocniejszymi jednostkami. Wielu użytkowników narzeka też na łożyska w przedniej osi, które odmawiają współpracy przy dużych przebiegach.

W BMW Serii 5 E60 pod maską można było znaleźć naprawdę sporo jednostek. Jak to tradycyjnie bywa w przypadku koncernu z Bawarii większość z nich zapewnia bezproblemową pracę przez cały żywot samochodu. Pod warunkiem, że regularnie zmieniamy filtry i olej. W silnikach benzynowych co ciekawe, konieczna jest wymiana koła dwumasowego przy dużych przebiegach pokonywanych w warunkach miejskich. Z silników wysokoprężnych dużo problemów sprawia najmocniejsza jednostka o pojemności trzech litrów. Pojawiają się problemy z poduszkami silnika, a także pęknięciami w kolektorze wydechowym. Jest to dość droga naprawa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 5
BMW Seria 5
Cena podstawowa już od: 197 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW Serii 8 Convertible - premiera

BMW Serii 8 Convertible - premiera

Premiery 2018-11-13

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

BMW X2 - kolejny crossover z Bawarii

Aktualności 2017-10-27

Komentuj:

~jakiero 2019-04-11

Premium Selection znalazłem za wyjątkowo niską cenę u dealera Best Auto. Trafiają się u nich takie perełki.

~RobertWu 2018-06-03

Ja teraz jeżdżę BMW seria 1 i marzy mi się coś większego, widziałam w Bawarii Motors w Katowicach właśnie 5 i przymierzam się do jazdy próbnej, na razie tylko używane, ale zawsze to BMW... a z salonu to bardziej sprawdzone niż od handlarza.

kingkong 2017-07-08

Ja kilka lat temu kupiłem "piątkę" w gdańskim Zdunek Premium. Był to tzw. samochód podemonstracyjny i nie będę ukrywał, że w pewnym stopniu skusiła mnie atrakcyjna cena oraz oczywiście udokumentowana, pewna historia serwisowa. Czy polecam? Wiadomo, ze stylistycznie i silnikowo każdy ma swoje wymagania, ale ja wymarzyłem sobie bmw 5 serii i jestem z mojej e60 bardzo zadowolony. Więc jeśli ktoś na północy Polski szuka atrakcyjnego BMW to szczerze mogę polecić salon Zdunek. Tu znajdziecie info na ich temat oraz ofertę - http://bmw.zdunek.pl/gdansk/

Lycan 2017-03-20

Rozumiem, że była tu mowa o modelu E60. Moim zdaniem naprawdę solidny samochód. W lepszym wyposażeniu można było wziąć komponenty z klas premium więc naprawdę się wyróżniał. Wracając do pytania, jak najbardziej warto, chociaż ceny wciąż są wysokie.

~aveludek 2017-02-28

Nie wiem czy w Bawarii Motors będą mieli taki rocznik akurat, ale potwierdzam, że u nich warto kupić używkę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Najczęściej kradzione auta w Polsce
Najczęściej kradzione auta w Polsce
Z raportów firm zajmujących się zabezpieczeniem aut przed kradzieżą wynika, że obecnie w Polsce najczęściej kradzione są auta japońskie i niemieckie. Jak się przed tym bronić?

DS 3 CROSSBACK DS 3 CROSSBACK