1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Testy samochodów >
  4. Renault Kadjar 1,5 dCi - crossover na medal

Renault Kadjar 1,5 dCi - crossover na medal

Decydując się na zakup samochodu często musimy liczyć się z ustępstwami. Renault Kadjar z 110-konnym silnikiem wysokoprężnym to auto, które wymaga, byś zaakceptował jeden kompromis – osiągi. Poza tym testowany przez nas Kadjar daje poczuć właścicielowi, że kupił bardzo udany samochód, który przy okazji świetnie wygląda.

Renault Kadjar 1,5 dCi - crossover na medal
Ładny wygląd to jeden z kluczy do sukcesu. Kadjar przyciąga wzrok przednimi grillem z dużym logo Renault, łagodnie poprowadzoną linią dachu i tyłem z wypukłymi kloszami reflektorów. Sylwetkę auta optycznie obniżają dodatkowe listwy ozdobne w dolnej części drzwi. Całość dopełniają 19-calowe felgi z ciekawym wzorem.

W środku znajdziemy miękkie materiały, którymi wykończono deskę rozdzielczą. Ta zaprojektowana bez udziwnień stylistycznych, charakteryzuje się również niezłą ergonomią przycisków. Kierownica dobrze leży w dłoniach, szkoda tylko, że przełącznik do załączania tempomatu jest zamontowany na tunelu środkowym. Sens w tym praktycznie żaden, choć można się do tego przyzwyczaić. Kadjar ma ładny ekran w miejscu zegarów, jest kolorowo i czytelnie.

Ktoś, kto tworzył wnętrze auta, tak do końca nie przemyślał swojego projektu. Otóż w drzwiach brakuje miejsc na butelkę z wodą. Kieszenie pomieszczą jedynie portfel i drobne przedmioty, jak klucze. Producent stwierdził, że 1,5-litrowy napój powinniśmy przewozić w schowku w podłokietniku.

Kierowca, pasażer i osoby z tyłu nie powinny narzekać na małą ilość miejsca. Niektórzy mogą jednak grymasić za kierownicą, tunel środkowy ogranicza nieco miejsce na nogi, wymuszając niewygodną pozycję, w której musimy trzymać prawą nogę. Kadjar ma wygodne siedziska, które nie męczą w długiej trasie. Bagażnik o regularnym kształcie w standardzie pomieści 472 litrów (po złożeniu tylny oparć - 1478 l). Podwójna podłoga w kufrze pozwala na osobne przewożenie drobnych rzeczy, które nie będą nam zagracać przestrzeni ładunkowej. Oparcie przedniego fotela pasażera możemy złożyć na płasko, co pozwala na wygodne przewożenie długich przedmiotów.

Silnik 1,5-litrowy, wysokoprężny turbo napędza koła przednie i generuje 110 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm, dostępne przy 1750 obr./min. Fabryczne dane techniczne mówią o sprincie do setki w czasie 11,7 sekundy, co ma odzwierciedlenie w realnej jeździe. Kadjar poganiany pedałem przyspieszenia 100 km/h osiąga ospale, mimo świetnie pracującej, dwusprzęgłowej skrzyni EDC (6-biegów). Przekładnia bardzo płynnie i praktycznie niezauważalnie zmienia przełożenia.
 


Mimo że nie zaliczymy testowanej wersji silnikowej do żwawych jednostek, to przebija ona konkurentów w jednej kwestii - zużycie paliwa. W trasie nie ma problemu by osiągnąć spalanie poniżej 6 litrów, a w mieście nie powinno skoczyć do wartości większej niż 7,5 l/100 km. Przy załączonym trybie ECO i delikatnym obchodzeniem się z pedałem gazu możemy śrubować rekordy spalania bliskie 5,5 l/100 km.

Obręcze kół w rozmiarze 19-cali wystają poza obrys opony, stąd musimy dużą uwagę przywiązać do manewrów parkowania, aby nie uszkodzić felg. Z pomocą przychodzi nam bardzo sprawnie działający system autonomicznego parkowania, którego jedną z funkcji jest samoczynny wyjazd z zatoczki. Koła w dużym rozmiarze sprawiają również, że mocniej odczuwamy przejazd przez progi zwalniające i większe nierówności poprzeczne. Renault Kadjar za bardzo nie przechyla się w zakrętach, ale o bardzo szybkiej jeździe na serpentynach możemy zapomnieć. Nie takie jest przeznaczenie tego crossovera.

Renault Kadjar został zbudowany w oparciu o Nissana Qashqai'a. Japoński crossover na rynku osiągnął spory sukces i to spowodowało, że francuski producent skorzystał ze sprawdzonych rozwiązań, by połasić się na równie atrakcyjny wynik sprzedażowy. Naszym zdaniem sukces jest w „zasięgu kół” Kadjara, bo to bardzo dobrze wykonany samochód z oszczędnym dieslem pod maską i świetną skrzynią biegów. Testowana przez nas wersja Intense kosztuje minimum 104 400 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Kadjar
Renault Kadjar
Cena podstawowa już od: 110 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Kadjar Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Kadjar

Podobne wiadomości:

Renault Arkana z polskimi cenami

Renault Arkana z polskimi cenami

Aktualności 2021-04-20

Renault Megane E-Tech – elektryczny kompakt

Renault Megane E-Tech – elektryczny kompakt

Aktualności 2021-09-09

Komentuj:

~Zbyszek 2020-01-02

To auto nie jest jakoś dla mnie. Teraz to czatuję na tivoli z 163KM. Za niedużą cenę kupię świetną salonową sztukę

~ml 2019-12-31

testowałem 1.2 1400 KM w automacie, całkiem fajnie było dopuki był równy asfalt, ale nie radzę zjeżdżać z równych dróg

~figofago 2017-05-01

Nowej Megane też praktycznie nie widać, sprzedaż chyba się wali.

~Lukasz 2016-04-12

nie rozumiem narzekania na umieszczanie włącznika tempomatu w tunelu środkowym. Przecież przyciski aktywowania czy zmiany prędkości są w kierownicy, i tego używamy na co dzień. Ten włącznik w zasadzie "pyknąłem" raz jak pierwszy raz wsiadałem do samochodu.

~Ja 2016-04-10

Skoro to takie cudo, to dlaczego nikt tego nie kupuje??? Na ulicach tych samochodów praktycznie nie widać - odróżnieniu od konkurencji. Widocznie "renoma" marki robi swoje...