Samochód ma wygodne siedziska, które zdają egzamin w długiej trasie, a sprawdzony już w innych modelach podłokietnik pozwala kierowcy na zajęcie wygodnej pozycji. Wieniec kierownicy mógłby być grubszy, przez co ta lepiej leżałaby w dłoniach. Komfort przednich foteli i tylnej kanapy jest na dobrym poziomie, przez co jazda w długiej trasie nie będzie męcząca. W kufrze znajdziemy 610 l pojemności bagażowej (1740 l po złożeniu oparć tylnej kanapy). Nasz testowany egzemplarz posiadał wygodne rozwiązanie w postaci elektrycznie otwieranej tylnej klapy. Niestety ta opcja jest dostępna za dopłatą w kwocie 1450 złotych.
Z listy wyposażenia dodatkowego warto zamówić kamerę cofania (1100 zł) oraz system wspomagający parkowanie Parking Assistant 2,0 w cenie 1250 zł. Dzięki temu manewrowanie i parkowanie w mieście nie będą sprawiały nikomu problemu. Jeśli już prześwietlamy listę dodatkowego wyposażenia, to musimy podkreślić wysoki koszt zakupu nawigacji Columbus z 8-calowym ekranem dotykowym i odtwarzaczem DVD. Koszt tego dodatku to 7400 zł. Tańszym rozwiązaniem jest nawigacja Amundsen z 6,5" wyświetlaczem, która kosztuje 3 100 złotych.
Skoda Octavia Scout ma o 33 mm większy prześwit niż zwykła Octavia kombi. Jednak do jazdy w terenie proponujemy podchodzić z dystansem i nie szaleć. Owszem Scout'em wjedizemy na nieutwardzone dorgi, ale większe przełomy musimy pokonywać z duża uwagą. Napęd bazujący na sprzęgle płytkowym Haldex bardzo sprawnie włącza do pomocy przedniej osi tylne koła. Mokra lub sypka nawierzchnia nie są przeszkodą dla Scouta, który daje się po niej pewnie prowadzić.
Skoda Octavia Scout z benzynowym silnikiem 1,8 TSI wpisuje się w obecny trend odchodzący od silników wysokoprężnych. Cennik rozpoczyna się od 116 300 zł, a testowany przez nas egzemplarz kosztuje sporo, bo 155 950 złotych, wszystko przez dużą ilość dodatków w kwocie 38 550 złotych. Rezygnacja z kilku dodatów, jak panoramiczny dach (4200 zł) jest więcej niż wskazana. Silnik benzynowy ma podobne osiągi do wariantu z jednostką wysokoprężną, co niweluje przewagę Diesla. Ten wygrywa z "benzyniakiem" jedynie niższym spalaniem w mieście. Dzięki temu naszym zdaniem przy zakupie Skody Scout lepszym wyborem jest wariant z motorem 1,8 TSI.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +